Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2013

ΠΑΓΑ ΛΑΛΕΟΥΣΑ





Εικάζεται πως την τελευταία ερώτηση πρός τον Απόλλωνα, την απεύθυνε ο Ιουλιανός ο Παραβάτης.


5.41 Ο τελευταίος χρησμός του Απόλλωνα στους Δελφούς, όπως αναφέρεται στο Vita S. Artemii[*],(Βίος Αγ. Αρτεμίου)

Ουκέτι Φοίβος έχει καλύβη
Ου μάντιδα δάφνη
Ου παγάν λαλέουσα
Απεσβέτο δε και λάλον ύδωρ.[**]



[*] Pierre Chuvin, A Chronicle of the last Pagans
[**] [Πες στον Αυτοκράτορα, ότι το εξαίσια χτισμένο ιερό κατέρευσε στη γη], ο Φοίβος δεν έχει πια στέγη, ούτε προφητικά φύλλα δάφνης, ούτε πηγή ρέουσα, και τα νερά που κάποτε μιλούσαν έχουν σβήσει.



Νιρβάνας, Παύλος

«Παγά Λαλέουσα

ΠΑΓΑ ΛΑΛΕΟΥΣΑ

Ὦ θεῖα νερά, στὸν ὕπνο σας καὶ στὴν ὀργή σας θεῖα,
Τοῦ καταρράχτη ὡραῖε θυμέ, τοῦ ὠκεανοῦ μανία,
Μαύρη ὀπτασία τῆς Στυγός, τῆς Κασταλίας μεθύσι,
Μέσ' στὴν κουφάλα ἑνὸς γκρεμοῦ εἶμαι κ' ἐγὼ μία βρύση. 

Διαχειριστης: Παγα Λαλεουσα..ο Νιρβανας ξεκαθαρα μας λεει οτι τιποτα δεν εχει σβυσει..και η βρυση υπαρχει...η Φιλοσοφια...ειχε εχει και θα εχει συνεχεια...οσο για τους χρησμους δεν κανουν λαθη...
πολυ γρηγορα το Μαντειο Δελφων θα αναστηλωθει...οπως και τα Ελευσινια μυστηρια ...ακολουθως ...η Αναστηλωση της Ακροπολης...
και η Ολυμπια...ολα θα επανελθουν..οπως ηταν...οι εποχες αλλαζουν...
η Φιλοσοφια θα επανελθει στα πατρια εδαφη...
εστω και μετα απο 1500 ετη απο το κλεισιμο της Ακαδημιας του 
Πλατωνα επι Ιουστινιανου...το μεγαλυτερο εγκλημα που εγινε ποτε...
και παλι η Φιλοσοφια συνεχισε...πως να σβυσει...το πνευμα ..το φως ...
η Φιλοσοφια ειναι  πανανθρωπινη ...παντα ηταν...
τωρα αν βοηθησουν στην αναστηλωση και αλλα εθνη..οπως η Γερμανια ...η Γαλλια ..η Αγγλια και αλλα εθνη...κανενα προβλημα...
τα συμβολα δεν σβυνουν...η Ακροπολη ειναι το συμβολο της Δημοκρατιας της ελευθεριας...
το Μαντειο Δελφων ..και τα Ελευσινια Μυστηρια ...συμβολα της Φιλοσοφιας...
η Ολυμπια ειναι συμβολο ..της γνωσης ...και της ασκησης...
Νους υγιης εν σωματι υγιη....
Νους ..ειναι το πνευμα η ψυχη ..κατα την Φιλοσοφια...
οι εποχες αλλαζουν...ετσι και στην Ελλαδα ...αλλαζουν τα πραγματα...
Κωνσταντίνος Καβάφης «Περιμένοντας τους Βαρβάρους»

— Τι περιμένουμε στην αγορά συναθροισμένοι;

Είναι οι βάρβαροι να φθάσουν σήμερα.

— Γιατί μέσα στην Σύγκλητο μια τέτοια απραξία;
Τι κάθοντ’ οι Συγκλητικοί και δεν νομοθετούνε;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Τι νόμους πια θα κάμουν οι Συγκλητικοί;
Οι βάρβαροι σαν έλθουν θα νομοθετήσουν.

—Γιατί ο αυτοκράτωρ μας τόσο πρωί σηκώθη,
και κάθεται στης πόλεως την πιο μεγάλη πύλη
στον θρόνο επάνω, επίσημος, φορώντας την κορώνα;
Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα.
Κι ο αυτοκράτωρ περιμένει να δεχθεί
τον αρχηγό τους. Μάλιστα ετοίμασε
για να τον δώσει μια περγαμηνή. Εκεί
τον έγραψε τίτλους πολλούς κι ονόματα.

— Γιατί οι δυο μας ύπατοι κ’ οι πραίτορες εβγήκαν
σήμερα με τες κόκκινες, τες κεντημένες τόγες·
γιατί βραχιόλια φόρεσαν με τόσους αμεθύστους,
και δαχτυλίδια με λαμπρά, γυαλιστερά σμαράγδια·
γιατί να πιάσουν σήμερα πολύτιμα μπαστούνια
μ’ ασήμια και μαλάματα έκτακτα σκαλιγμένα;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
και τέτοια πράγματα θαμπώνουν τους βαρβάρους.

—Γιατί κ’ οι άξιοι ρήτορες δεν έρχονται σαν πάντα
να βγάλουνε τους λόγους τους, να πούνε τα δικά τους;

Γιατί οι βάρβαροι θα φθάσουν σήμερα·
κι αυτοί βαρυούντ’ ευφράδειες και δημηγορίες.

— Γιατί ν’ αρχίσει μονομιάς αυτή η ανησυχία
κ’ η σύγχυσις. (Τα πρόσωπα τι σοβαρά που εγίναν).
Γιατί αδειάζουν γρήγορα οι δρόμοι κ’ η πλατέες,
κι όλοι γυρνούν στα σπίτια τους πολύ συλλογισμένοι;
Γιατί ενύχτωσε κ’ οι βάρβαροι δεν ήλθαν.
Και μερικοί έφθασαν απ’ τα σύνορα,
και είπανε πως βάρβαροι πια δεν υπάρχουν.



Και τώρα τι θα γένουμε χωρίς βαρβάρους.
Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μια κάποια λύσις.

Το «Περιμένοντας τους Βαρβάρους» του Καβάφη είναι ένα ψευδοϊστορικό ποίημα, από τα δημοφιλέστερα του ποιητή, με το οποίο δίνεται με συμβολικούς όρους η ανάγκη επιστροφής σε μια απλούστερη μορφή διαβίωσης, καθώς και η ανάγκη αναστροφής του κλίματος πλήξης και αδιαφορίας που συχνά πλήττει τις κοινωνίες, που έχοντας φτάσει στο ζενίθ της ανάπτυξής τους, οδηγούνται αναπόφευκτα στην παρακμή. 
οι εποχες αλλαζουν... βαρβαροι δεν υπαρχουν...στα συνορα...πλεον..
ειναι ενας Χρησμος απο τον μεγαλο φιλοσοφο Καβαφη...
που επιτελους ...εγινε γνωστος και στην Ελλαδα...αφου εγινε γνωστος πρωτα σε ολον τον Κοσμο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου